מאמרים

המכונה והנשגב

בעת שבה המציאות כולה הולכת ומוכפפת אל המרחב הדיגיטלי, דווקא הנגישות של האדם אל ׳הנשגב׳ נותרת כמרחב היחידני אשר מבדיל את האדם מהמכונה. עם זאת, נגישות זו הולכת ומצטמצמת בזמנים העכשוויים, בעוד שההגיון המכונאי הולך ומבסס את מעמדו האקסקלוסיבי במרחב ההכרתי והחברתי העכשווי.

תנועות ידיים ששינו את העולם

הג׳סטות הגופניות שלנו אינן תוצר לוואי משני של הסדר הסמלי והשפתי שלנו, אלא יש להן חיים עצמאיים משלהן. הן מופרחות למרחב, דורשות פרשנות, מייצרות עמימות ופועלות ככוח מהותי אשר מעורר התרחשויות דרמטיות ובלתי צפויות בשדה החברתי, התרבותי וההכרתי.
על תנועות הידיים כעודפות של המילים, בין פרשנות לאקט הפוליטי, מישו הנוצרי עד בינימין נתניהו (דרך הרבי מלובאוויטש).

ההתפכחות ממיתוס ההחלפה

חלק שני בסדרת ההתייחסויות לנרטיב "ההחלפה הגדולה" בין יוצרים אנושיים למכונות בשדה האמנות.
עיבוד הרצאה מפסטיבל "זירו וואן" 2022

מה אכפת לאמנות מאוטומציה?

חלק ראשון בסדרת ההתייחסויות לנרטיב "ההחלפה הגדולה" בין יוצרים אנושיים למכונות בשדה האמנות.
עיבוד הרצאה מפסטיבל "זירו וואן" 2022

אמנות דיגיטלית בעידן הספקולציה

אמנות גנרטיבית וNFT הן שתי חזיתות של יצירה דיגיטלית עכשווית שהחלו להתמזג: האוטומציה בשירות היוצר, מעל התשתית של שוק הקריפטו. בפועל, חזית אחת היא ענף מולטי-דיסציפלינרי בן למעלה מחצי מאה, והשניה היא טרנד פיננסי, ספקולטיבי ותנודתי. האם המיזוג הכרחי? מה הוא מבשר על עתיד האמנות הדיגיטלית, ומה עשוי ללכת בו לאיבוד?

ההמון תמיד חוגג

מיכל רובנר מציגה בתחנת הרכבת התחתית בלונדון עבודת וידאו חדשה שעושה שימוש במוטיבים מעבודותיה הקודמות. נראה שמיקום מחלחל לעבודה עצמה ונותן פרשנות מחודשת, ואף הפוכה, למוטיבים המוכרים.